dimarts, 10 de febrer del 2015

No hi ha res a l'enteniment que no hagi passat pels sentits, excepte l'enteniment



John Locke va afirmar el fet de que “No hi ha res a l’enteniment que no hagi passat abans pels sentits” ja que la seva filosofia empirista es basava totalment en l’experiència i el coneixement només es pot captar a través de les nostres imatges. 

Però, una afirmació pot ser dita però no certa. Personalment no podria considerar-me 100% a favor del racionalisme però que no m’hi trobo a favor d’aquesta afirmació. 

La majoria de les coses, sí es ben cert, les podem conèixer a primera vista a través de la experiència, és a dir, de veure-ho amb els nostres propis ulls, captar-ho amb els sentits. Però hi ha alguna cosa més que ens supera a nosaltres. Les idees no les podem captar a través de la raó.

Per exemple, jo no he vist mai a Déu però, tot i que no se si és certa la seva existència o no, tinc coneixement de la seva idea i del que representa. A més, el que és indubtable és que jo penso, jo soc però l’enteniment no el puc observar amb els meus propis ulls. 

Per tant, tot i que és cert que l’experiència es una clau per poder aconseguir la certesa, no pot captar tot el que voldria ja que hi ha coses que no veus però si saps que són certes: el jo. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada