dimecres, 15 d’abril del 2015

Quina posició política defenso?



Des de ben petits ens han ensenyat que dins de la política existeixen dos bàndols: els de dretes i els d'esquerres. A més, la imatge que ens donen d'un bàndol pot estar clarament afectada per la manera en com estudiem coses i com s'associen fanatismes que han dut a terme a conflictes amb un bàndol i l'altre.


Jo personalment, em defensaria a favor del liberalisme com el que hem vist de John Stuart Mill. Sobretot, m'hi veig identificada amb el liberalisme econòmic que s'adapta més als meus pensaments de lliure mercat amb una propietat privada i que es consideri la riquesa de cada individu. 

A part del apartat econòmic, trobo que el liberalisme tant polític com intel·lectual són uns dels criteris que s'haurien d'aplicar a moltes parts del món per així poder deixa a banda els despotismes i promoure un moviment de tolèriancia i respecte cap a les opinions alienes. 

No obstant, no m'espanta considerar-me com una persona de dretes. Em posiciono contràriament a tot allò que tingui a veure amb una igualtat social bàsicament perque considero que la igualtat és una barrera per al progrés.

Tot i això, a la pràctica tot es veu diferent. Normalment, no es pot dur a terme un liberalisme tal i com està marcat i hi ha conceptes que varien. Per això, se'm fa tant difícil poder posicionar-me 100% en una tendència política.

 
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada