dimecres, 8 d’abril del 2015

Valoració personal de la teoria del coneixement de Kant.



Després d’estudiar més profundament l’autor il·lustrat Kant, m’he topat en que la seva filosofia és molt diferent al que m’esperava l’any passat d’ell. Fa un any, en els meus apunts sobre les diverses teories filosòfiques veia que Kant sempre deia allò que era el més coherent. Es mantenia entre un extrem i un altre.


Després d’haver-lo estudiat no he rebutjat que no fos coherent ja que fins ara, dels autors que hem estudiat, trobo que Kant és un dels més senats i més realistes i que s’adapten més als nostres temps.


Tot i això, crec que la filosofia de Kant es converteix en quelcom massa tècnic i que utilitza masses conceptes innecessaris que no són obligatoris de mencionar. Penso, doncs que la seva filosofia no és simplifica sinó que busca vocabulari massa específic i de vegades es fa difícil seguir. 
 
La part amb la que m’he sentit més identificada és amb la critica a la metafísica. Tot el que havíem portat estudiant, veia que la metafísica no tenia cap mena de sentit perquè era allò que no es pot veure sense utilitzar la raó i per tant, no es pot experimentar amb ella. Per tant, trobo que els arguments que dóna Kant i la reflexió que fa sobre aquesta és brillant.


Per tant, de Kant m’emporto allò positiu i tots aquells temes que ha tractat amb naturalitat i la coherència que tenia a l’hora de unir conceptes però també penso que és un autor amb masses continguts feixucs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada